Te zien t/m 23 juni 2024

Does it do anything for me?

Bezoektijd: Kort (15 minuten)

Deze zomer toont Design Museum Den Bosch een greep uit het omvangrijke oeuvre van sieraadontwerper Hans Appenzeller. Appenzeller (74) is al ruim 54 jaar actief als ontwerper. Hij stond samen met Lous Martin in 1969 aan de wieg van de allereerste sieradengalerie Galerie Sieraad en runt vanaf 1974 zijn eigen winkel en atelier in Amsterdam. In 1983 opende Appenzeller galeries in New York aan Madison Avenue, en West Broadway. Daar hoorde hij een klant vragen ‘does it do anything for me?’. Een opmerking die hem deed realiseren dat de drager en het sieraad een symbiose vormen. Dit jaar neemt Appenzeller afscheid en sluit hij zijn winkel en atelier in Amsterdam.

Does it do anything for me? toont een selectie sieraden afkomstig uit de genereuze schenking van 300 werken uit het archief van Appenzeller, aangevuld met stukken uit de collectie van het museum en enkele private bruiklenen. Bijzondere ontwerpen gaan in deze intieme presentatie hand in hand met persoonlijke verhalen en origineel beeld- en archiefmateriaal.

Bestel tickets

Deze tentoonstelling werd samengesteld door conservator Anne-Karlijn van Kesteren. Het tentoonstellingsontwerp en de grafische vormgeving werden verzorgd door Studio met met.

Deze tentoonstelling wordt mede mogelijk gemaakt door de steun van onze vrienden en partners.