22 april 2021 10.00 — 11.30 uur

Kunstkijken met Meret Oppenheim: een oefening in slow art

Online evenement — Meret Oppenheim: für dich – wider dich

Tijdens een virtueel bezoek aan de tentoonstelling Meret Oppenheim: für dich –wider dich bekijk je een aantal werken van Meret Oppenheim heel gedetailleerd. Met de andere deelnemers van deze slow-art-sessie ga je op zoek naar dat wat kenmerkend is voor Meret Oppenheim. Dit doe je niet door in korte tijd zoveel mogelijk werken te zien, maar door uitgebreid de tijd te nemen voor het bestuderen van vijf werken. Een museumdocent van Design Museum Den Bosch neemt je bij de hand en helpt je hierbij door het doen van verschillende verfrissende kijkroutines. Je zult zien dat je door rustig waar te nemen, het inventariseren van wat je ziet en werken met elkaar te vergelijken, je je denken over het werk van Meret Oppenheim verdiept. Waarschijnlijk kom je tot hele nieuwe perspectieven!

Het evenement vind plaats via Zoom, meld je hier aan.  Je ontvangt de inloglink vlak voor aanvang van het evenement. Omdat het een interactieve workshop is, werken we met kleine groepen. Kan je na aanmelding onverhoopt niet meedoen, laat het ons dan even weten via communicatie@designmuseum.nl.

Wat is slow art?

De slow-artbeweging nodigt bezoekers uit om langer stil te staan bij een werk en onderzoekt hoe we kunst beleven. Meer tijd doorbrengen bij een werk is geen doel op zich. Het uitgangspunt is dat trager, beter, bewuster of anders kijken, betekenisvol is.