Designworkout My Digital Alter Ego

In de tentoonstelling Screenwear – Exploring Digital Fashion staat Design Museum Den Bosch uitgebreid stil bij digitale mode. Voor velen lijkt digitale mode een verre toekomst, maar niets is minder waar. Een nieuwe generatie ontwerpers geeft vanachter hun scherm vorm aan digitale modecreaties en avatars die tot leven komen op sociale media en in videogames. De tentoonstelling toont de meest uiteenlopende en baanbrekende ontwerpen en geeft zicht op de korte geschiedenis van dit opkomende fenomeen. Er komt van alles voorbij: van de futuristische modeontwerpen van Auroboros en de digitale collecties van The Fabrikant, de eerste non-binaire avatar van The Institute of Digital Fashion tot het hyperrealistische topmodel Shudu.

Leerlingen staan stil bij de digitale wereld, de uitdagingen van (digitale) ontwerpers, de verhalen achter creaties en maatschappelijke vraagstukken. Ze raken geïnspireerd door professionals en zien dat digitaal ontwerpen een vak is dat je op een aantal verschillende manieren kunt benaderen. De workout wordt afgesloten met een ontwerpuitdaging; ze gaan zelf analoog een avatar en bijbehorende modecreaties ontwerpen.

Wat en voor wie ?

• VO klas 1 t/m 6, MBO
  • Een interactieve rondleiding
  • Aan de slag in de Studio

Skills

• Filosoferen
  • Mediawijsheid
  • Kritisch denken

Prijzen en praktische informatie

Workout 1 uur €47,50 (per 15 leerlingen)

Workout 1,5 uur (met praktische opdrachten op zaal en in de Studio). Basisonderwijs €62,50 en voortgezet onderwijs €77,50 (per 15 leerlingen)

Workout 2 uur (met praktische opdrachten op zaal en in de Studio). Basisonderwijs €92,50 en voortgezet onderwijs €110 (per 15 leerlingen)

Wil je een andere workout of een programma langer dan twee uur, dan kunnen we een voorstel op maat maken. Ook kunnen wij programma’s op maat maken voor bijvoorbeeld een cultuurweek of kunnen we workshops op school geven.

Voor vragen of advies kun je direct contact opnemen met het educatieteam op educatie@designmuseum.nl of 073 – 62 73 519.

Formulier Design Workout

Wil je met je klas Design Museum Den Bosch bezoeken? Neem dan via dit formulier contact met ons op.
  • (bijvoorbeeld Daltonschool of havo)