25 maart 2018

Familiezondag met kinder­workshops en familie­rondleidingen

Familiezondag — California: Designing Freedom

Tijdens de familiezondag in het Museumkwartier ’s-Hertogenbosch zijn er zowel in Het Noord-brabants Museum als het Stedelijk Museum ’s-Hertogenbosch volop gratis activiteiten voor jong en oud te doen.

Programma

12.00 uur start kinderworkshops Ontwerp een regenboog in het Stedelijk Museum en Chinese geheimtaal in Het Noordbrabants Museum.

13.00 uur gezinsrondleiding door beide musea. Voor (groot)ouders met kinderen.

14.00 uur start kinderworkshops Ontwerp een regenboog in het Stedelijk Museum en Chinese geheimtaal in Het Noord-brabants Museum.

15.00 uur gezinsrondleiding door beide musea. Voor (groot) ouders met kinderen van 6 – 12 jaar.

Deelname info

Start om 13.00 of 15.00 uur. Voor ouders met kinderen tussen de 6 en 12 jaar.

Deelname is gratis en de twee musea zijn voor bezoekers tot 18 jaar gratis toegankelijk. Reserveer op tijd, online!
Er kunnen maximaal 15 kinderen meedoen per workshop. Reserveer daarom tijdig een plekje.

Familierondleiding: Samen kijken en ontdekken

Ouders en kinderen gaan samen met een museumdocent een aantal kunstwerken ontdekken. In de eerste ronden vertellen de kinderen aan hun  geblinddoekte moeder of opa hoe het kunstwerk voor ze eruit ziet. Welk onderwerp zie je? En wat voor een sfeer heeft het schilderij of object? De ouder mag daarna een poging doen het zo goed mogelijk na te tekenen. Lijkt het resultaat een beetje op het origineel? Daarna wisselen we en mag de ouder omschrijven en het kind tekenen.

Deze rondleiding laat grote en kleine mensen genieten van kunst en samen leer je van alles over de kunstwerken in het Museumkwartier. Aanmelden bij de balie.

Ontwerp een regenboog

Regenbogen zijn bijzonder en kunnen van alles betekenen. Ze staan voor vrede, vrijheid, geluk of rijkdom. Wist je dat er allerlei verschillende regenboogvlaggen bestaan? Bijvoorbeeld voor wereldvrede of voor homorechten. De kleuren hebben allemaal een andere betekenis: geel voor de zon, rood voor het leven, blauw voor kunst. Bedenk en maak je eigen regenboog en verwerk jou kleuren in een vlag, button of mascotte.

Workshop in het Stedelijk Museum ‘s-Hertogenbosch, geschikt voor kinderen van 4 t/m 12 jaar. Ouders welkom. Boek je deelname via deze link.