20 oktober 2020 12.00 — 13.30 uur

Kinderworkshop: ‘Is er hier iemand normaal?’

Kinderworkshop — Victor Papanek: The Politics of Design

Deze herfst presenteert Design Museum Den Bosch een tentoonstelling over Victor Papanek (1923-1998), hij was ontwerper maar ook schrijver, leraar en activist. Hij vond het slecht dat spullen steeds voor dezelfde soort mensen gemaakt worden. Want niet iedereen is even klein of groot of heeft dezelfde lichaamsbouw. Ook mensen met een handicap worden vaak vergeten. Heb je je wel eens afgevraagd hoe het is om gehandicapt te zijn? Daar begin je mee in deze workshop.

Je gaat samen met de docent de tentoonstelling bekijken en daarna ga je ontwerpen voor iemand die een handicap heeft. Je krijgt een echte ontwerpopdracht met verschillende uitdagingen. Eerst ga je schetsen met potlood en uiteindelijk maak je een ontwerptekening met fineliner en aquarelpotloden. Aan het einde van de workshop presenteer je je ontwerp aan de rest van de groep.

Tijdens de workshop wordt gebruik gemaakt van de leskist en module ‘Anders zijn maakt geen verschil’ van https://handicapindeles.nl/ van de Nederlandse Stichting van het Gehandicapte Kind.

De workshop is geschikt voor iedereen tussen 8 en 13 jaar oud. Er kunnen maximaal 15 kinderen meedoen aan de workshop. Deelname is gratis, maar we vragen je wel om een bericht te sturen naar aanmelden@designmuseum.nl met de volgende informatie: voornaam, achternaam, leeftijd, tijd en datum van de workshop waarvoor je je opgeeft.

Let op: in verband met de coronamaatregelen mogen ouders/begeleiders niet mee met de rondleiding en naar de studio. Helaas is daar de afstand van 1,5 meter moeilijk te handhaven.

Wil je nog meer workshops tijdens de herfstvakantie? Bij onze buren van het Noordbrabants Museum zijn op 21 en 23 oktober ook leuke workshops te doen!