10 juni 2022 17.00 — 18.15 uur

Sneakers Unboxed – de andere kant

Denkwandeling — Sneakers Unboxed

Sneakers Unboxed – de andere kant, denkwandeling in het museum (i.s.m. debatplatform RUW)

Al denkwandelend door het museum sta je stil bij de achterkant van de sneakerindustrie. Startend bij je eigen schoenen schakelen we door via de kosten van sneakerproductie en wastefields naar de wereldeconomie om uiteindelijk groei te bevragen. Een jaarlijkse groei van 2 tot 3 procent lijkt niet zoveel maar in 23 jaar is de productie en consumptie van goederen hiermee verdubbeld. Het lijkt dat we op dit moment de clash van twee wereldbeelden meemaken: het heersende neoliberaal- economische model en de wetenschappelijke realiteit. Ben je je bewust van de positie die je zelf inneemt? Je maakt de denkwandeling in een kleine groep onder leiding van een gids die het gesprek leidt. Op verschillende punten in de wandeling leveren beelden, citaten en feiten nieuwe stof tot nadenken.

Later op de avond kun je de theatrale lezing van ontwerper Arne Hendriks The Incredible Shrinking Man bezoeken. Hier moet je wel een apart ticket voor aanschaffen.  Hier lees je daar meer over.

Kosten € 8 (incl. museumbezoek, excl. bezoek aan de theatrale lezing om 20.00)

Koop hier je ticket

Foto Ben Nienhuis