14 december 2023

Basisschoolleerlingen laten hun talenten zien in nieuw lesprogramma

Design Museum Den Bosch ontwikkelde recent een lessenreeks voor groep 5 en 6 van het primair onderwijs met als doel om leerlingen kennis te laten maken met een museum. De leerlingen ontdekken in het project Klassenexpo wat er allemaal komt kijken bij het maken van een tentoonstelling. Tijdens de eerste de eerste les voeren ze opdrachten uit in de tentoonstelling Design! en gaan ze daarna in onze Studio aan de slag met een ontwerpopdracht. Om het lesprogramma compleet te maken, bezoekt de museumdocent de school en ontwerpen ze gezamenlijk een expositie. Natuurlijk kunnen daar een feestelijke opening, flyers en een presentatie aan leerlingen van andere klassen niet aan ontbreken! Aan het einde van de lessenreeks weten de leerlingen precies hoe het er in een museum aan toe gaat.

Klassenexpo is onderdeel van het aanbod van Huis73 voor basisscholen in Den Bosch.