GOTH - Designing Darkness

Podcast #2: échte goths en authen­tieke commercie

16 november 2021
Subcultuur

De tentoonstelling GOTH – Designing Darkness van Design Museum Den Bosch gaat op zoek naar de bronnen van de subcultuur goth en presenteert twee eeuwen cultuurgeschiedenis vol dramatische verbeeldingen, onheilspellend design en zwartgallige kunst. In deze podcastserie gaan we in gesprek met de ontwerpers, kunstenaars, conservatoren, wetenschappers en goths die betrokken zijn bij de tentoonstelling. Wat betekent goth voor hen? Waarom steekt deze duistere stijl iedere paar jaar weer de kop op? En wat vertelt goth ons over de huidige maatschappij? Je hoort het hier in de podcast GOTH – Designing Darkness van Design Museum Den Bosch.

Aflevering 2: Échte goths en authentieke commercie

In deze tweede aflevering gaan we in gesprek met fotograaf Nona Limmen en modeontwerpers Marjolein Turin en Linda Friesen. Werk van hen alle drie is in de tentoonstelling te zien. We bespreken hoe authenticiteit zich verhoudt tot commercie, waarom ze zichzelf wel (of niet!) goth noemen en of het mogelijk is om in goth écht origineel te zijn.