Sneakers Unboxed

SneakEars #6: Wat vertellen jouw sneakers over de tentoonstelling Sneakers Unboxed?

4 oktober 2022
Podcast

In deze podcastserie hebben we het over de schoen die voor technologische doorbraken heeft gezorgd, nieuwe jeugdculturen heeft geïnspireerd en de modewereld op z’n kop heeft gezet. Iedere aflevering leer je een of twee mensen uit de sneakerwereld beter kennen. Vanuit hun perspectief gaan we dieper in op onderwerpen als de sneakercultuur, het kantelpunt van streetstyle naar highfashion, ontwerpinnovatie en duurzaamheid.

In deze laatste aflevering gaan we in gesprek met Adriënne Groen, conservator van de tentoonstelling Sneakers Unboxed. Samen blikken we terug. Welk onderbelicht sneakerverhaal zou ze nog een keer willen vertellen? Ook deelt Adriënne hoe het is om maandenlang aan een tentoonstelling te werken om vervolgens na de opening alle recensies te lezen. We duiken dieper in het tentoonstellingsontwerp én we stellen haar de vraag die ze de afgelopen maanden het vaakst heeft gehoord: hou je eigenlijk zelf van sneakers?