7 maart 2024

Op zoek naar een Designer in Residence

Design Museum Den Bosch zoekt een Designer in Residence voor een periode van anderhalf jaar. De designer onderzoekt de kansen, mogelijkheden en valkuilen van interactieve digitale presentatiemogelijkheden in de fysieke ruimte van het museum. Aan de hand van drie verschillende testcases komt de designer erachter welke vormen van AR en VR aanslaan bij ons museumpubliek, welke verhalen uit tentoonstellingen en de collectie zich lenen voor de inzet van digitale presentatiemogelijkheden en op welke manier onze conservatoren AR en VR kunnen inzetten in hun projecten. In de komende 18 maanden zal je als bezoeker de projecten van de Designer in Residence kunnen tegenkomen in het museum en in de stad Den Bosch.

Je leest de Open Call hier

Dit project wordt mogelijk gemaakt door Cultuurloket DigitALL. Cultuurloket DigitALL is een loket voor culturele instellingen die hun publieksaanbod of contact met het publiek willen versterken door inzet van digitale technologie. Door het publiek een geweldige ervaring te bieden, om nieuw en meer divers publiek te kunnen bereiken en om het contact met het publiek te versterken.