18 maart 2018 15.00 — 16.00 uur

Environmental Communications Looks at Los Angeles

Lezing — California: Designing Freedom

De beroemde Amerikaanse architect Louis Kahn heeft ooit gezegd “L.A. is waarheid, of je het nu leuk vindt of niet”. Environmental Communications was een van de eerste groepen architecten en stadsplanners die Los Angeles zagen als de eerste echte moderne stad: een eindeloze stroom van indrukken, verbonden door snelwegen, zonder stadcentrum; een eindeloos grit van gelijkwaardige gebouwen zonder ‘architectuur’.

Environmental Communications Looks at Los Angeles is een installatie van dia’s en video die in 1977 werd gepresenteerd in het Los Angeles County Museum of Art. Voor de tentoonstelling California: Designing Freedom is deze multimediashow gereconstrueerd.

David Greenberg zal bij de installatie een presentatie geven over het gedachtengoed van Environmental Communications en de (ontwerp)vrijheid waar het in Californië in die jaren om draaide. Voertaal is Engels.