6 mei 2023 13.00 — 15.00 uur

De fiets van de toekomst

Kinderworkshop — Sneller, beter, mooier – de vormgeving van de vooruitgang

Als samenleving staan we voor een enorme uitdaging om duurzaam met energie om te gaan. De stroomlijn kan ons daar bij helpen. Hoe gestroomlijnder we zijn, hoe minder energie we gebruiken om vooruit te komen. Of je nu loopt, fietst, rijdt of vliegt. Hoe beweeg je snel vooruit in de stad van de toekomst waar geen ruimte meer is voor de auto, en waar vooral fietsen zijn? Hoe ziet de fiets van de toekomst eruit? Hoe vervoer je spullen op die fiets? Kun je met de hele familie op een fiets en kan de hond dan ook nog mee? Hoe kom je droog, netjes en zonder verwaaide haren aan op je werk? Denk mee over de fiets van de toekomst en kom met oplossingen voor de grote ontwerpuitdagingen die daarbij komen kijken!

Eerst gaan we gezamenlijk in de tentoonstelling kijken wat de stroomlijn precies is. Je doet inspiratie op om daarna zelf aan de slag te gaan in de stroomlijnstudio. Onder begeleiding van een museumdocent ontwerp je de fiets van de toekomst. Maak je een ontwerptekening of ga je liever voor een 3D-model? Het kan allemaal! Er zijn verschillende ontwerptafels in de studio waar je uit allerlei materialen kunt kiezen.

We verzamelen om 13.00 in de hal van het museum. De workshop duurt maximaal twee uur. Deelname kost €5. Er mag een begeleider mee, maar die moet wel een geldig toegangsbewijs voor het museum hebben. Bestel je tickets online.

Leeftijd 8-12 jaar.