2 mei 2023 t/m 7 mei 2023 13.00 — 15.00 uur

De snelste auto, de beste vis, het mooiste ontwerp

Kinderworkshop — Sneller, beter, mooier – de vormgeving van de vooruitgang

Wil jij in de meivakantie aan de slag als pijlsnelle ontwerper?

Samen met een museumdocent bezoek je de tentoonstelling Sneller, beter, mooier – de vormgeving van de vooruitgang. In deze tentoonstelling ontdek je hoe ontwerpers de wereld al bijna een eeuw lang steeds sneller en gestroomlijnder maken. Als samenleving staan we voor een enorme uitdaging om duurzaam met energie om te gaan. De stroomlijn kan ons daarbij helpen. Hoe gestroomlijnder we zijn, hoe minder energie we verbruiken om vooruit te komen. Of je nu loopt, fietst, rijdt of vliegt. Hoe bewegen we zo snel mogelijk vooruit met de minste weerstand?

Na het bezoek aan de tentoonstelling ga je samen met een museumdocent aan de slag in het stroomlijnlab. Je gaat als een echte ontwerper je eigen pijlsnelle vervoersmiddel vormgeven. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een razend snelle boot, vliegend dier of een hypermoderne auto.

Je maakt je ontwerp met allerlei verschillende materialen die zorgen voor de minste weerstand.

Flitsen er nu allerlei pijlsnelle ontwerp- ideeën door jouw brein? Schrijf je dan snel in voor de workshops! De workshops zijn geschikt voor iedereen tussen de 7 en 12 jaar oud. We verzamelen om 13.00 in de hal van het museum. De workshop duurt maximaal twee uur. Deelname kost €5. Er mag een begeleider mee, maar die moet wel een geldig toegangsbewijs voor het museum hebben. Bestel je tickets online via de link hieronder.

Dinsdag 2 mei: 13:00-15:00 uur

Zondag 7 mei: 13:00-15:00 uur