29 november 2021 12.30 — 13.30 uur

De verovering van de ruimte – een lunchgesprek over Lucio Fontana

Online evenement — Lucio Fontana – De verovering van de ruimte

Tijd voor een inspirerende lunch! Kijk op maandag 29 november om 12.30 naar het live lunchgesprek vanuit de tentoonstelling Lucio Fontana – De verovering van de ruimte. Conservator Colin Huizing en host Maan Leo gaan in gesprek over het leven en werk van Lucio Fontana en nemen je mee langs de hoogtepunten uit de tentoonstelling.

Lucio Fontana (1899 – 1968) is een van de belangrijkste avant-garde kunstenaars van de twintigste eeuw en nog steeds een inspiratiebron voor kunstenaars, ontwerpers en architecten. Fontana is vooral bekend vanwege zijn iconische schilderijen met sneden. Maar zijn oeuvre reikt veel verder dan dat. Hij was van huis uit beeldhouwer, maakte ruimtelijke installaties, werkte samen met architecten en ontwierp sieraden. Dit alles ontdek je in De verovering van de ruimte – een lunchgesprek over Lucio Fontana.

Bekijk het lunchgesprek op maandag 29 november om 12.30 live op het Youtube kanaal of de Facebook pagina van het museum. Je kunt het lunchgesprek naderhand ook terugkijken op ons Youtube kanaal.