21 oktober 2021 t/m 30 oktober 2021 17.00 — 18.00 uur

Duistere boottocht over de Binnendieze

GOTH – Designing Darkness

Daal af in de donkere krochten van Den Bosch en ontdek de ondergrondse geheimen van de stad. De Binnendieze is een eeuwenoud netwerk van waterstromen dat zich uitstrekt onder en achter de huizen van Den Bosch. Het is een duistere, vochtige wereld waar vleermuizen en varens de dienst uitmaken en mensen slechts te gast zijn.

Children of the Night - Nona Limmen

Nona Limmen, “Children of the Night (Sint-Janskathedraal ‘s-Hertogenbosch)”, 2019. C/o Nona Limmen.

Speciaal voor de tentoonstelling GOTH – Designing Darkness is een unieke boottocht door dit geheimzinnige historische gangenstelsel uitgezet. Na een bezoek aan de tentoonstelling loop je samen met een medewerker van het museum naar het opstappunt in de Waterstraat. Daar wordt je opgewacht door een schipper van de Kring Vrienden van ‘s-Hertogenbosch, die je mee zal nemen in dit obscure waterrijk. De route vaart langs het mysterieuze Hellegat, en doet nog vele andere raadselachtige plekken aan. Ondertussen hoor je de meest iconische goth verhalen en gedichten, speciaal geselecteerd voor deze tocht.

Praktische zaken

• We varen op donderdag 21, vrijdag 22, zaterdag 23, donderdag 28, vrijdag 29 en zaterdag 30 oktober.
  • We verzamelen om 17.00 voor de ingang van het Design Museum Den Bosch op de Mortel 4, om 18.00 zijn we weer op dezelfde plek terug.
  • De tocht is geschikt voor iedereen die ouder is dan tien jaar en geen last van claustrofobie heeft.
  • Je krijgt van ons een warme deken, een mok met een warm drankje en een paraplu te leen. De tocht kan daarmee altijd doorgaan, weer of geen weer.
  • Tickets kosten €13 en bestel je hier. Wil je van tevoren het museum bezoeken? Boek dan hier je ticket, en zorg dat je om 17.00 voor de deur van het museum staat. De meeste mensen spenderen 60 tot 90 minuten in het museum.