7 mei 2024 t/m 12 mei 2024

Maak- en ontwerp-mee-week

Design Museum Den Bosch vindt het belangrijk dat jonge bezoekers zich welkom voelen in het museum. Daarom komt er een doe-, maak- en denkplek in de hal. Hoe ontwerp je zo’n plek? Samen met de doelgroep waar het voor bedoeld is natuurlijk!

Afgelopen maanden heeft Design Museum Den Bosch samen met Studio Sociaal Centraal input opgehaald bij jongeren. Die ideeën zijn vertaald naar verschillende ontwerpvoorstellen. Nu is het tijd om deze te laten zien. We zijn nieuwsgierig naar de ongezouten feedback van onze jonge bezoekers. Ben je tussen de 6 en 25 jaar? We nodigen je uit om te reageren en mee te ontwerpen!

Praktische informatie
De activiteit is helemaal gratis; je hoeft geen kaartje voor het museum te hebben om mee te kunnen doen (al is een bezoek aan het museum natuurlijk wel heel erg inspirerend!). Kom langs van 7 t/m 12 mei in de hal van Design Museum Den Bosch. Je kunt op ieder moment tussen 11.00 en 16.00 aanschuiven, en zo lang of kort blijven als je wil. De activiteit is geschikt voor iedereen vanaf zes jaar

Bovenstaand project is door het Stimuleringsfonds geselecteerd voor de Open Oproep Platforms voor ontwerpend leren. Hiermee wil het fonds het creëren van inspirerende en leerzame werkplekken voor jongeren stimuleren. Tijdens dit project ontwikkelen we een meubel (een DesignStation) dat tijdens openingsuren beschikbaar is voor jonge bezoekers. Dit wordt een zichtbare, laagdrempelige, multifunctionele, interactieve en altijd toegankelijke maak-, doe-, denkplek. Tijdens de ontwikkeling presenteren we tussentijds een aantal keer hoe het proces verkoopt. De verwachting is dat het DesignStation vanaf het najaar van 2024 te zien en gebruiken zal zijn in het museum.

Een ontwerpers is in gesprek met een groepje jongeren in de hal van het museum.