27 december 2022 t/m 5 januari 2023 13.00 uur

Modestudio voor jouw digitale avatar

Kinderworkshop — Screenwear – Exploring Digital Fashion

In de tentoonstelling Screenwear – Exploring Digital Fashion zijn allemaal soorten digitale mode te zien. De outfits worden gedragen door modellen maar ook door jou zelf. Hoe tof zou het zijn om elke dag digitaal je eigen outfit uit te kiezen?

Maar wist je dat er ook digitale outfits zijn voor avatars? Misschien heb je er zelf wel eens een bedacht in een computergame die je telkens verandert in een andere kleur, vorm of karakter. Welke superkracht past bij jouw avatar?

In de ontwerpstudio van het museum ga je samen met een museumdocent een outfit voor jouw avatar ontwerpen en maken. Eerst gaan we gezamenlijk in de tentoonstelling kijken wat digitale mode is en hoe een avatar er uit kan zien. Daarna ga je zelf aan de slag: je ontwerpt en maakt een outfit voor jouw avatar. Je kunt kiezen uit veel verschillende materialen die gecombineerd kunnen worden tot jouw perfecte outfit. De museumdocenten helpen je tijdens de workshop om samen tot een verassend eindresultaat te komen.

Data:
Dinsdag 27 december 13:00-15:00 uur
Donderdag 29 december 13:00-15:00 uur
Dinsdag 3 januari 13:00-15:00 uur
Donderdag 5 januari 13:00-15:00 uur

Verzamelen in de hal van het museum.

Maximaal 14 kinderen per groep. Per kind maximaal 1 begeleider. Bestel je tickets online zodat je zeker bent van een plaats.

Foto Gert Jan van Rooij