12 april 2021 15.30 — 17.00 uur

Radical Austria – De virtuele expeditie

Digitale rondleiding — Radical Austria: Everything is Architecture

Op maandag 12 april om 15.30 ga je op virtuele expeditie in de tentoonstelling Radical Austria – Everything is Architecture met conservator Bart Lootsma en designjournalist Jeroen Junte. Ontdek de geestverruimende, grensverleggende en maatschappijkritische werken van de Oostenrijkse avant-garde van de jaren zestig en zeventig. Zie de hoogtepunten uit de tentoonstelling; van psychedelische opblaasgebouwen tot choquerende performances en van cultische steden tot cybernetische mode. Bart en Jeroen nemen je mee in de tentoonstelling en gaan op verschillende plekken in gesprek met experts en fans van deze periode in de kunst- en designgeschiedenis.

De virtuele expeditie is op 12 april om 15.30 live te zien op de Facebook-pagina en het Youtube-kanaal van het museum. Ontvang je liever een link via e-mail? Meld je dan hier aan.

Let op: het evenement is in het Engels. Naderhand zal een registratie met Nederlandse ondertiteling worden gepubliceerd op de website.

Bart Lootsma is historicus, criticus en conservator op het gebied van architectuur, design en beeldende kunst. Hij is professor in architectuurtheorie aan de Universiteit van Innsbruck en was redacteur van verschillende publicaties als Forum, ARCHIS, de Architect en GAM. Als (gast)curator werkte hij aan ArchiLab 2004 in Orléans en het Montenegrijnse paviljoen op de Biënnale van Venetië in 2016. Zijn boek Superdutch (2000) is nog steeds toonaangevend in het denken over de Nederlandse architectuur van rond de eeuwwisseling.

Jeroen Junte is als designjournalist werkzaam bij de Volkskrant, Elle Decoration en Architectuur NL, en publiceert regelmatig in internationale magazines als Frame en DAMN. Daarnaast schrijft hij boeken; zijn meeste recente publicatie is de eerste design- en architectuurgids van Nederland.